![]() |
![]() |
|
Mercedes EIS / EZS / ESL /ELV javítása EIS-EZS-ESL-ELV, ennek a négy
rövidítésnek a hallatán a mercedes tulajdonosnak görcsberándul a
gyomra, a felsorolt elektronikák javítása költséges - időigényes,
valamint ha
ezek közül bármelyik meghibásodik, akkor bizony trélerre van szükség.
Egy komolyabb meghibásodás többszázezer forintjába kerülhet a tulajnak.
Miért? Mindegyik elektronika az indításgátlással kapcsolatos EIS / EZS
(Electronic ignition switch) - azaz elektronikus gyújtáskapcsoló, ESL /
ELV - (Electronic steering lock) - elektronikus kormányzár. Továbbá
ilyenkor még felmerülhetnek olyan rövidítések, hogy TCU illetve ISM.
Amennyiben az EIS meghibásodik, akkor nem tudjuk elfordítani a kulcsot,
nem tudunk indítózni. Ha nem lehet megjavítani vagy visszaállítani az
eredeti állapotot, akkor újra kell programozni az összes felsorolt
egységet és mivel általában a régi kulcsok sem használhatóak fel, ezért
új kulcsokra is szükségünk lesz. Ezen elektronikák javításához a
legolcsóbb eszköz is (EIS/ESL teszter) 1000 usd-nál kezdődik és a felső
határ 3500 USD. Az EIS általában két processzoros elektronikát
tartalmaz , a processzorok cseréje már önmagában is jelentős költséggel
jár.
Az
EIS meghibásodás okai:
Biztonsági
intézkedések:
Néhány
eszköz a
javításhoz-kiszereléshez:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() A programozáshoz: AK500, VVDI, CGDI, Autel eszközöket használhatunk. Gyakori
EIS
problémák típusonkénti felsorolása:
2004
előtt: W220:
S280, S320, S350,
S500, S600 2002
előtt: C200, C280, E240, E280, E320 és SLK sorozat Benz
W220 EIS modellek: 2205450008
2155450208 2155450308
2155450408
2155450508 2155450608 2155450808 2155450908 és így tovább
Az
2155450208,2155450408,2155450608 EIS modellek gyakran nem
"élednek fel"- alvó üzemmódban marad, a korábbi javítási
tapasztalatok alapján ezt valószínűleg a CPU instabilitása okozza. És
ezt az
EIS problémát az 1J35D és a 4J74Y chip cseréjével lehet megoldani. 2155450408
EIS általános
hiba és megoldás: A kulcsot el lehet fordítani, de nem indítózik. Ezt a helyzetet a CPU 1J35D vagy 4J74Y adatok sérülése okozza.Ez a probléma megoldható a chip adatok módosításával vagy a CPU cseréjével. 2205450008
és 2155450308
modell: Ez a W220 első EIS-e, két Motorola chippel felszerelve: 1D69J és 0D69J.Mivel a CPU állandó használatban van (nincs alvó mód), ennek eredménye az adatvesztés illetve a cpu öregedése miatt a belső kontakhibák kialakulása.Ha az 1D69J és 0D69J megsérül, nem tudunk vásárolni helyettesítőt, az egész EIS-t cserélni kell 2155450608 vagy 2155450808-ra. 2155450808
és 2155450908 EIS: A CPU 1L85D és 3L40K stabilan működik. De problémát találtam: az EIS, az ECU és az ESL az autó indításakor általában megújítja a szinkronizációt, de az 1L85D és 3L40K-vel felszerelt EIS nem változtatja meg a kódot. Az összes S-sorozatban, E-sorozatban és a C-sorozatban, amely a 9S12-rel van felszerelve jelentkezik ez a hiba. 2155450808 és a 2155450908 számú EIS másik problémája az elektromos szivárgás tünete. Lehet, hogy egy egész napos parkolás után nehéz elindítani az autót. Ezt a CPU instabilitása okozza, ez az EIS sem vált alvó üzemmódba, minden CPU fut, ami elektromos szivárgás tünethez vezet. Sokan nem értik a hiba okát, ezért az akkumulátorra fogják. Az ajánlott megoldás az 1L85D és a 3L40K chip cseréje.
Az
eis
működőképességére az
áramfelvétel alapján is lehet következtetni:
W202, 208, 210 EIS asztali tesztelése: Tápfeszültség: 14.0V, Nyugalmi áramfelvétel: 30 mA, ha ettől több vagy kevesebb (pl. 20 v. 40mA), akkor hibás az eis. Ezek az EIS-ek nagyon gyorsan alvó üzemmódba kerülnek, és az áram 0-ra csökken. Bármely kulcs behelyezésével felébreszthető. Ha behelyezünk egy kulcsot és bekapcsoljuk a tekercset, az áramfelvétel ~ 130mA-ra emelkedik. Van egy mikrokapcsoló, amelyet megnyomunk a kulcs behelyezésekor. Ha az áram nem változik a kulcs behelyezése után, akkor vagy a kapcsoló, vagy az MCU1 meghibásodása okozza a problémát. Ha a kulcsot nem ismerik fel (nem az autó sajátja), akkor az áram 30 mA-re csökken. Ha a kulcs felismerhető, de hash hiba vagy más probléma van, az áram sokáig ezen a szinten marad. A kulcs felismerése esetén az ESL-nek ki kell oldódnia, és aktiválódik a mágnes, amely lehetővé teszi a kulcs elfordítását. Az áramfelvétel rövid ideig csaknem 1A-ra emelkedik. A kulcs most elfordítható. A kulcs elfordítása után az áramfelvétel rohamosan csökken. W220 EIS asztali tesztelése: W220 EIS hasonló a W210 EIS-hez, 2 db HC (7) 05 kontroller található benne. Általában 1999-2001-es modellekbe építették be. 220 545 0008, 220 545 0208, 220 545 0408, 215 545 0008 stb. A W220 modellek nem rendelkeznek kormányzárral, a váltó DAS funkcióval rendelkezik. A kulcs adatokat az eeprom tárolja, és az indítási engedélyt csak akkor adja ki, ha az EIS, a váltó és a motorvezeérlő is felismeri a kulcsot. Ebben az EIS-ben nem tárolnak futásteljesítményt vagy VIN-t. Tápfeszültség: 14.0V, Nyugalmi áramfelvétel: 40 mA, Ismeretlen kulcs behelyezése esetén az áramfelvétel megemelkedik 150 mA-re. ELV javítás:
ESL / ELV W204, W207, W212
Hibajelenségek:
Gyakori hibák vagy hibakódok:
Két lehetséges hiba
keletkezhet ebben az ELV-ben, a működtető motor meghibásodása és a NEC
chip bezáródása, a javításához speciális eszközparkra van szükségünk:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() A képek önmagukért beszélnek, a szétszerelés folyamatával nem foglalkoznék. Amennyiben az ügyfélnek jó, ha javítás helyett emulátort szerelünk be a kormányzárba, azt is megtehetjük (ebben az esetben megszűnik a kormány mechanikus védelme). ![]() Mivel teljesen méretazonos illetve a csatlakozó is azonos, ezért semmilyen átalakítás nem szükséges a beszereléshez. ![]() EIS/ESL tesztelés saját készítésű videókon W210: https://www.facebook.com/chiptechnology/videos/307356584945004/ W639: https://www.facebook.com/chiptechnology/videos/739039960575084/ Sprinter: https://www.facebook.com/chiptechnology/videos/536467590666049/ |
TELEFON | |
+36-30-481-3332 | Általános információk: info@motorvezerlo.hu |
Ügyfélfogadás csak telefonos egyeztetést követően. | Technikai információk: kmcservice@chiptech.hu |
Megrendelési email: rendeles@motorvezerlo.hu | |